Golfbanen starten campagne 'Dat doen we natuurlijk' |
|
|
|
 |
| 52 sec |
'Dat doen we natuurlijk' is de naam van een campagne van de golfsport die gericht is op niet-golfers. Initiatiefnemers zijn NGF, NVG, VvGM en PGA Holland.
'Hoe de golfwereld met de natuur omgaat, is iets vanzelfsprekends. Zó vanzelfsprekend dat er eigenlijk nog nooit uitgebreid aandacht aan is geschonken. Golfbanen vormen unieke stukjes natuur waar goed voor wordt gezorgd. Maar dat is bij veel mensen niet bekend. Daarom willen we dit gaan vertellen en dat gebeurt aan de hand van de campagne 'Dat doen we natuurlijk'', zo luidt de verklaring op de NGF-website over de achtergrond van deze campagne.
Niet-golfers
De campagne bestaat uit content en pr-activiteiten. Het eerste evenement is op 11 mei onder de naam 'het langste blote voetenpad van Nederland'. Dit is een speciaal voor deze gelegenheid gemaakt pad van 10 kilometer verdeeld over vijf verschillende golfbanen. De initiatiefnemers: 'We willen niet-golfers niet alleen bewust maken dat golfbanen mooie natuurgebieden vormen. We willen Nederland ook kennis laten maken met die bijzondere natuur. Dat zal onder meer gebeuren door middel van pr-acties. Niet-golfers zullen dan actief uitgenodigd worden om de natuur op golfbanen te ervaren.'
Delen
Heel veel golfbanen delen hun natuur met wandelaars, fietsers en andere recreanten. Er zijn 115 locaties met openbare fiets- of wandelpaden door het golfterrein. Tientallen golflocaties zijn een afstappunt voor toeristische wandel- en/of fietsroutes. Op bijna alle golflocaties verwelkomt de horeca naast golfers ook recreanten en bedrijven. Tientallen golflocaties bieden meer sporten dan golf aan, bijvoorbeeld tennis, padel, vissen, fitness, voetgolf en minigolf.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|