NGF zet 'micro-influencers' in om Open Golfdagen te promoten |
|
|
|
 |
| 50 sec |
De NGF gaat in april zogenoemde 'micro-influencers' inzetten om de open Golfdagen te promoten.
Bij gebleken succes, wordt de campagne later dit jaar herhaald. |
Influencers zoals presentatrice en ondernemer Moïse Trustfull en kickbokser Rico Verhoeven werken al samen met de NGF om de golfsport te promoten, vaak door berichten te plaatsen op Instagram.
Invloed
'Omdat we zien dat de samenwerking met deze influencers goed werkt, willen we ook gaan samenwerken met micro-influencers. Dit zijn mensen die invloed hebben in een bepaalde niche of juist in een bepaalde regio en daarom een specifieke doelgroep kunnen bereiken. Micro-influencers hebben minder volgers dan influencers, maar hun volgers hebben wel vaak dezelfde specifieke interesses', schrijft Gijs Lustenhouwer op de NGF-website.
Lustenhouwer: 'We verwachten een grotere 'engagement' op de posts van micro-influencers dan we op die van de influencers krijgen. In de regel is dit minimaal 6%, waar dit bij grote influencers/BN'ers tussen de 1 en 3% is.'
Kennismakingsles
Het is de bedoeling dat deze zogenoemde micro-influencers een kennismakingsles volgen op een club of baan in de buurt van hun woonverblijf samen met een paar vrienden. Zij delen vervolgens hun ervaring via sociale media. Ook verwijzen zij naar het Open Golfdagen platform. Idee is dat ze op deze manier eerst hun volgers enthousiast maken over de golfsport en ze daarna ook heel concreet laten zien waar en hoe deze volgers zelf gratis een kennismakingsles kunnen boeken.
Na afloop krijgen de micro-influencers korting op een Golfstart-lespakket van de NGF. Als de campagne een succes wordt, wil de NGF deze actie later in het seizoen herhalen.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
|
 |
|
t. burbach
Wednesday 2 February 2022 |
|
Het doel heiligt de middelen? |
|
|
Tip de redactie
|