Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Nieuwe Leffert FM-40 voor wie niet genoeg heeft aan een golfkar

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Linde Kruese, vrijdag 13 september 2019
51 sec


Anderhalf jaar was 'ie in the making: De Leffert FM-40 van Frisian Motors. Deze week kon het nieuwe instapmodel voor het eerst goed bekeken worden op Groentechniek Holland in Biddinghuizen. In die anderhalf jaar tijd is de nieuwe Leffert uitvoerig getest en verbeterd: de snelheid en het vermogen zijn aangepast en er zitten nieuwe banden op.


De Leffert FM-40 moet het gat gaan vullen tussen de normale golfkar en de Leffert FM-50, zegt accountmanager Stefan Stokebrook. 'Dit wordt het instapmodel Leffert voor mensen die aan een golfkar niet genoeg hebben.' De topsnelheid van het voertuig is 45 km/uur en het bereik van de accu is 50 tot 60 km. Het vermogen is 4 kW bij 60 Volt en het laadvermogen bedraagt 310 kg.

De Leffert FM-40 bevindt zich nu nog in de testfase, waarbij de eerste gebruikers monitoren hoe het voertuig bevalt. Stokebrook: 'Soms komen mensen in de praktijk andere dingen tegen dan wij in de testfase. Dat kan iets heel simpels zijn als een knopje dat niet op de juiste plek zit. Als het nodig is passen we dat nog aan.'

Frisian filosofie
Over de opties die de nieuwe Leffert krijgt, kan Stokebrook nog niet veel zeggen. 'We zijn nog volop aan het testen met de opties, bijvoorbeeld een lithium accu.' De machine zal wel volledig passen binnen de Frisian Motors filosofie. Zo is het voertuig geschikt voor de openbare weg, mits de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs A of B.


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Nationaal Golfcongres 2025
dinsdag 4 februari 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER