'Na het esthetische plaatje komen wij in beeld' |
|
|
|
 |
| 69 sec |
Verstedelijking vraagt om gedegen kennis en producten
Zinco is systeemadviseur en leverancier voor de inrichting van daktuinen. Een dubbele pet die hen al jarenlang goed past. Michiel van de Bunt sinds één jaar bedrijfsleider bij de daktuinspecialist. Hij heeft recent de spreekwoordelijke bezem door de versplinterde marketingstrategie gehaald en koos daarbij voor een partnerschap met NWST.
Klanten van Zinco lopen uiteen van (landschaps)architecten, hoveniers, projectontwikkelaars tot dakdekkers. Aan architecten en projectontwikkelaars wordt advies verleend in hoeverre hun, veelal esthetische plannen ook praktisch uitvoerbaar zijn. Anderzijds de groenvoorzieners, hoveniers en dakdekkers die actief zijn in de realisatie, wat hebben zij nodig voor de praktische uitvoer van de plannen? Welke producten en welke tools. Daarin is Zinco een belangrijke leverancier.
|
'Na het esthetische plaatje komen wij in beeld'
| |
|
 | Ook bij de daktuin IGA in Berlijn werd Zinco ingeschakeld. |
|
|
Verstedelijking
Met de verstedelijking wordt het belang van daktuinen alleen maar groter. Michiel van de Bunt: 'Alle nieuwbouwprojecten moeten hun parkeerprobleem oplossen op eigen terrein. De tuin eromheen oogt dan als normaal, maar is in werkelijkheid dan ook een daktuin. Goed voorbeeld hiervan is het Amsterdamse eiland IJburg. 'Driekwart van dit eiland is eigenlijk dak, op het maaiveld neem je dit niet waar, maar dat is vaak wel zo.'
|
'Wij hebben zelf geen redacteuren in dienst en als echte specialisten schakelen wij al gauw over op jargon'
| |
|
Recent project
Zinco heeft de handen ineen geslagen met de groene vakbladen van NWST omdat zij een vaste partner zochten om de kennis die zij bezitten op het gebied van daktuinen in de wereld structureel te gaan delen. Van de Bunt: 'Wij hebben zelf geen redacteuren in dienst en als echte specialisten schakelen wij al gauw over op jargon. Hiervan wordt meestal niemand wijzer, als mensen lezen over de afstroomcoëfficiënt van een dak nodigt dat niet echt uit. NWST gaat ons ondersteunen om onze kennis op een aantrekkelijke manier bij de groene doelgroep te doen belanden. Als bedrijf gaven wij stiekem links en rechts een hoop geld uit aan marketing. Een banner daar en spandoek hier. Door het te centraliseren en uit handen te geven hopen we daarin meer rust te vinden en belangrijker: meer resultaat te gaan boeken.'
 | Stadskantoor Helmond |
|
|
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|