Whatsapp Facebook LinkedIn RSS feed

'Na het esthetische plaatje komen wij in beeld'

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, donderdag 20 mei 2021
69 sec


Verstedelijking vraagt om gedegen kennis en producten

Zinco is systeemadviseur en leverancier voor de inrichting van daktuinen. Een dubbele pet die hen al jarenlang goed past. Michiel van de Bunt sinds één jaar bedrijfsleider bij de daktuinspecialist. Hij heeft recent de spreekwoordelijke bezem door de versplinterde marketingstrategie gehaald en koos daarbij voor een partnerschap met NWST.

Michiel van de Bunt
Michiel van de Bunt

Klanten van Zinco lopen uiteen van (landschaps)architecten, hoveniers, projectontwikkelaars tot dakdekkers. Aan architecten en projectontwikkelaars wordt advies verleend in hoeverre hun, veelal esthetische plannen ook praktisch uitvoerbaar zijn. Anderzijds de groenvoorzieners, hoveniers en dakdekkers die actief zijn in de realisatie, wat hebben zij nodig voor de praktische uitvoer van de plannen? Welke producten en welke tools. Daarin is Zinco een belangrijke leverancier.

'Na het esthetische plaatje komen wij in beeld'

Ook bij de daktuin IGA in Berlijn werd Zinco ingeschakeld.
Ook bij de daktuin IGA in Berlijn werd Zinco ingeschakeld.

Verstedelijking

Met de verstedelijking wordt het belang van daktuinen alleen maar groter. Michiel van de Bunt: 'Alle nieuwbouwprojecten moeten hun parkeerprobleem oplossen op eigen terrein. De tuin eromheen oogt dan als normaal, maar is in werkelijkheid dan ook een daktuin. Goed voorbeeld hiervan is het Amsterdamse eiland IJburg. 'Driekwart van dit eiland is eigenlijk dak, op het maaiveld neem je dit niet waar, maar dat is vaak wel zo.'


'Wij hebben zelf geen redacteuren in dienst en als echte specialisten schakelen wij al gauw over op jargon'

Recent project

Zinco heeft de handen ineen geslagen met de groene vakbladen van NWST omdat zij een vaste partner zochten om de kennis die zij bezitten op het gebied van daktuinen in de wereld structureel te gaan delen. Van de Bunt: 'Wij hebben zelf geen redacteuren in dienst en als echte specialisten schakelen wij al gauw over op jargon. Hiervan wordt meestal niemand wijzer, als mensen lezen over de afstroomcoëfficiënt van een dak nodigt dat niet echt uit. NWST gaat ons ondersteunen om onze kennis op een aantrekkelijke manier bij de groene doelgroep te doen belanden. Als bedrijf gaven wij stiekem links en rechts een hoop geld uit aan marketing. Een banner daar en spandoek hier. Door het te centraliseren en uit handen te geven hopen we daarin meer rust te vinden en belangrijker: meer resultaat te gaan boeken.'


Stadskantoor Helmond
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
De vier beloftes van NWST
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Abonneren
Adverteren
MEER
Whitepaper 'Alle hoveniers aan de laadpaal'
Groenversneller
Green Gala deelname
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
CONTENTFORMULIEREN
Nieuwe planten in Business
Groene Sector Vakbeurs 2025
Nationale Klimaat Expo 2025
Vakbeurs Sportaccommodaties
Vakblad De Hovenier: Projectenparade
Vakblad Stad + Groen: Groen, groener, groenst
Vakblad Boom in Business: Projectenparade
Vakblad Boomzorg: Spraakmakende boomprojecten
Vakblad Fieldmanager: Perfect Pitches in projectenparade
Vakblad Greenkeeper: gave projecten op de golfbaan
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER
CONTENTFORMULIEREN